Novogodišnji rezime 2019 - 7 novih zemalja

December 31, 2019
Posljednji tekst u tekućoj kalendarskoj godini već tradicionalno posvećujem sumiranju utisaka sa putovanja i sastavljanjem liste želja za sljedeću. Za razliku od 2018. godine, koja je za mene bila poprilično neizvjesna i turbulentna, što se odrazilo i na putovanja, u 2019. sam konačno imao riješeno pitanje posla, a samim time i mogućnost da kvalitetnije planiram godišnji odmor i putujem više. I ove godine sam se držao Evrope, ali sam dao sebi za zadatak da u 2019. posjetim barem 5 novih država i taj cilj sam uspio ostvariti sa konačnim rezultatom od 7 novih zemalja.

Istanbul, prvo putovanje u 2019.

Januar i februar sam proveo kod kuće, a prvo putovanje bio je Istanbul u martu. Turska nikada nije bila u vrhu zemalja koje su me privlačile i uvijek sam govorio sebi da ću je posjetiti nekada kad stignem. Međutim, odlučio sam ispuniti želju svojih majke i sestre koje nikada ranije nisu letjele avionom, te otputovati baš u grad na Bosforu. Bilo mi je zanimljivo posmatrati njihove reakcije i prisjetiti se svog prvog leta avionom. Istanbul ih je toliko oduševio, pa su odlučile da im budem vodič i u 2020. godini na istoj destinaciji, tako da ćemo se po svoj prilici i naredne godine družiti tamo. O tome šta vidjeti u Istanbulu možete čitati u mom Vodiču kroz Istanbul, kao i saznati kako da skratite redove čekanja u muzejima i slične finese u tekstu sa korisnim savjetima za posjetu Istanbulu.

Splitska katedrala

Krajem marta sam posjetio Beograd sa prijateljima i istražio neka nova mjesta u dobro poznatom gradu. April je protekao u znaku jednodnevne posjete Đakovu, šarmantnom gradiću na sjeveroistoku Hrvatske, čije su najznačajnije znamenitosti grandiozna katedrala i ergela lipicanaca, koja je za mene bila pravo otkrovenje. Za prvomajske praznike sam odlučio nakon 15 godina ponovo obići Split, meni najdraži hrvatski grad, za koji me vežu jako lijepe uspomene iz djetinjstva kada sam običavao tamo ljetovati sa roditeljima. Bilo je zanimljivo posjetiti ga van turističke sezone i doživjeti u potpuno drugačijem izdanju, iako moram priznati, da je Split čak i u maju izuzetno živ.

Travnička tvrđava

Na putu do Splita sam napravio i višesatnu pauzu u Travniku, gradiću koji sam posljednji put posjetio tokom ekskurzije u osnovnoj školi. Međutim, sada sam po prvi put bio u prilici da istražim travničku tvrđavu i neke druge znamenitosti grada za koje sam ranije bio uskraćen. Istoga dana sam se zaputio ka Livnu, gradiću smještenom na jugu Bosne i Hercegovine, gdje je trebalo da prenoćim prije nastavka putovanja ka Splitu. Buđenje u Livnu i prijepodne provedeno u ovom gradu će mi vjerovatno ostati u pamćenju kao jedna od ljepših uspomena, zahvaljujući predivnom krajoliku, šumovima sa izvorišta rijeke Bistrice i kamenim džamijama koje se uzdižu na obroncima staroga grada.

Briž, bajkoviti grad u Belgiji

Krajem maja je uslijedilo putovanje u Belgiju, koje sam impulsivno isplanirao još prvog januara. Sjećam se da mi je nakon novogodišnjih praznika hitno trebalo nešto čemu bih se radovao i što bih iščekivao, te sam našavši jeftinu avionsku kartu odlučio otputovati baš u zemlju čokolade i pomfrita. Nije mi trebalo dugo da nagovorim najbolje prijatelje da krenu sa mnom, pa smo se u ovu avanturu uputili kao trojac koji je osvajao nove zemlje još znatno prije nego je ovaj blog nastao. U Belgiji smo za kratko vrijeme uspjeli obići Briž, Gent i Brisel, koji su mi se dopali svaki na svoj način i toplo bih preporučio posjetu svim navedenim gradovima.

Cirih prilikom moje prve posjete Švicarskoj

Već krajem maja sam bio skoro na polovini ostvarenja svog zadatka da posjetim 5 novih zemalja, pa sam u junu odlučio intenzivirati njegovu realizaciju i organizovao mini turu koja je trebala uključiti obilazak četiri zemlje: Njemačke, Švicarske, Lihtenštajna i Austrije. Zapravo, cilj putovanja je bila posjeta Lihtenštajnu, maloj državici u srcu Evrope, koja me je već neko vrijeme kopkala, ali su se stvari posložile tako da je putovanje na kraju obuhvatilo čak četiri zemlje. Zanimljivo je da sam u roku od 24 sata uspio proći i zadržati se u svakoj od njih, iako je samo putovanje trajalo nekoliko dana.

Lihtenštajn, mala država o kojoj sam dugo razmišljao

Prva na rasporedu je bila Njemačka, koja nam je poslužila kao početna i krajnja stanica, pa smo sletjeli u Fridrihshafen usred nekog sado-mazo festivala, te nakon par sati iščuđavanja i fasciniranosti njihovom tolerancijom i slobodom, nastavili putovanje za Švicarsku preko Bodenskog jezera. U Švicarskoj smo obišli Cirih, ali me on nije toliko impresionirao koliko priroda i idila ove države. Trećeg dana putovanja sam se napokon dokopao dugo željenog Lihtenštajna, mikrodržave u koju se rijetko koji putnik sa ovih prostora odlučuje zaputiti. Lihtenštajn definitivno nije top turistička destinacija, ali su predivna priroda i dvorci u Vaducu i Balzersu sasvim dovoljan razlog da ga posjetite.

Lindau, magični gradić na jugu Njemačke

Ovo putovanje je okončano višesatnom pauzom u šarmantnom austrijskom gradiću po imenu Feldkirh, te noćenjem i obilaskom njemačkog gradića Lindau, smještenog na obali Bodenskog jezera. Lindau je prava mala bajka i podstakao me je da se u narednim godinama ozbiljnije posvetim obilasku ove držav, koja doskora nije zauzimala značajno mjesto na mapi mojih interesovanja.

Algarve region u Portugalu krije neke od najljepših plaža

U 2019. sam konačno sebi mogao priuštiti luksuz pravog ljetovanja, međutim, već ustaljena navika nagomilavanja velikog broja gradova u mali broj dana  je dovela do toga da se to ljetovanje pretvorilo u proputovanje kroz Portugal, još jednu državu u kojoj nisam bio nikada ranije. Prvobitna zamisao da ću provesti osam dana na plaži se ubrzo rasplinula, pa je na kraju samo prvi dan protekao u duhu klasične razbibrige, a svaki naredni u obilazak novih plaža i gradova u Algarve regiji. Zahvaljujući takvoj mojoj dinamici nastao je i tekst Vodič za ljetovanje u Portugalu, koji će vam uveliko olakšati da odaberete pravo mjesto za sebe.

Lisabon je još jedan grad koji me je istinski oduševio

Kraj odmora u Portugalu obilježio je obilazak Lisabona, još jednog divnog grada karakterističnog po brežuljcima, opuštenoj atmosferi, žutim tramvajima i brojim kulturno-istorijskim spomenicima, ali i dosadnim dilerima hašiša koji vas smaraju na svakom koraku. Otići u Portugal, a ne posjetiti Sintru i njene čuvene palate bilo je nedopustivo u mom slučaju, pa sam posljednjeg dana organizovao izlet u ovaj grad, koji se nalazi nadomak Lisabona. Isti dan sam obišao i Cabo da Roca, najzapadniju tačku kontinentalne Evrope, koja se nekada smatrala krajem svijeta.

Prizor uslikan tokom kratke posjete Lionu u Francuskoj

S obzirom da sam poznat po navici da u svako putovanje ugradim i nešto gratis, ovaj put je to bio kratkotrajni obilazak francuskog Liona, gdje smo imali dužu pauzu između letova. Francuska je uvijek imala tu neku lošu sreću da mi se nađe kao usputna destinacija, ali sam odlučio ispraviti tu nepravdu i u narednim godinama je posjetiti barem jedanput namjenski.

Oktobar je bio rezervisan za istraživanje regiona, ovaj put hrvatskog grada Požege

Nakon povratka iz Portugala, bilo je vrijeme da se ozbiljno prione na rad, pa je ostatak septembra i veći dio oktobra protekao u intenzivnim radovima na stručnom usavršavanju i pisanju rada, a pauzu sam napravio tek jedan vikend, skoknuvši na jednodnevni izlet do hrvatskih gradića Požege i Našica, kako bih barem na kratko razbio monotoniju i stvorio sebi privid da sam negdje putovao.

U novembru sam najzad stigao i do Skandinavije (Danska)

Novembar je sa sobom donio putovanje za koje se početkom godine nisam ni najmanje nadao da bi se moglo dogoditi. Moja dugogodišnja želja da posjetim Skandinaviju se sasvim neočekivano ostvarila kada sam se jednog dana probudio i rekao sebi: „Ok, ostalo je još dva mjeseca do kraja godine, imaš fore za još jedno putovanje“. I tako je pala odluka da to bude Kopenhagen, glavni grad Danske. Kopenhagen je vjerovatno najprijatnije iznenađenje ove godine, jer nisam imao bogzna kakva očekivanja od njega, a ostao sam prosto oduševljen. Čak ni sumorno vrijeme nije uspjelo pokvariti ljepotu ovog grada i njegov pozitivan duh. Osim Kopenhagena, obišao sam i Malme, treći po veličini grad u Švedskoj. S obzirom da niskobudžetnih letova za Kopenhagen nema iz naših krajeva, Malme je zbog svoje blizine bio najbolji izbor. Na kraju sam spojio ugodno i korisno, te posvetio dio vremena i njegovom obilasku.

Malme, grad koji će vam se dopasti ukoliko ga posjetite bez velikih očekivanja

Pošto sam prethodnu novu godinu dočekao kod kuće, nisam želio da i ove godine bude tako, ali mi se nije dalo ići nigdje daleko, niti na nova mjesta, jer sam htio da završetak ove godine bude ležeran i bez jurnjave koja me je pratila cijele godine. Stoga sam se posljednjeg dana 2019. godine zaputio u Pečuh, mađarski grad koji sam bio u prilici posjetiti još 2015. godine. Pečuh se za sve ovo vrijeme nije promijenio, te je bilo lijepo podsjetiti se poznatih kadrova koji su me se dojmili još pri prvom susretu.

Planovi i želje za 2020. godinu

Naredna kalendarska godina će za mene biti poprilično turbulentna kada su u pitanju obaveze. Prvih mjeseci ću biti maksimalno posvećen okončanju obaveza oko obrazovanja, ali istovremeno i započinjanju nekih novih. Prva putovanja očekujem već u martu, a u zavisnosti od razvoja situacije, ostatak ću planirati u letu. Iako sam u prethodnim godinama često sastavljao listu želja, ovaj put će ona biti ukombinovana sa listom planova:

1. Njemačka

Iako ovu zemlju ranije nisam doživljavao pretjerano privlačnom, Instagram mi je omogućio da otkrijem nebrojeno mnogo bajkovitih gradova i dvoraca, zbog čega se Njemačka popela visoko na listi zemalja koje planiram detaljnije istražiti. Ovo bi ujedno moglo da bude i moje prvo ovogodišnje putovanje, budući da za sada imam u planu da posjetim Hannover, Bremen i još nekolicinu mjesta u tom regionu.

2. Holandija i Luksemburg

Nakon što sam u 2019. godini posjetio Belgiju, koja me je oduševila, odlučio sam u 2020. detaljnije istražiti zemlje Beneluksa, a još mi preostaje da vidim da li će to ovoga puta biti Holandija sa predivnim poljima tulipana i vjetrenjačama, ili pak Luksemburg sa svojim dvorcima i tamnim krovovima glavnoga grada.

3. Grčka

Ovo je država koja mi već godinama izmiče sa liste planiranih putovanja i vjerovatno sam jedan od rijetkih koji nije bio u prilici da je posjeti. Ukoliko mi se ove godine najzad obistini želja, volio bih da to budu Santorini ili Atina.

4. Maroko

Još od 2016. godine nisam putovao nigdje van Evrope, te mislim da je u 2020. godini konačno red da se to i promijeni. Za sada je najveća šansa da to bude Maroko u drugoj polovini godine, ali vidjećemo da li će se ovaj plan zaista i obistiniti.