Vodič kroz Lindau, Njemačka - šta posjetiti?

August 27, 2019
Ako čitate ovaj tekst velika je šansa da i vi imate rodbinu u Njemačkoj. Znate, onu koja vas je pozivala da ih posjetite u vrijeme kada su nam za zemlje Evropske Unije trebale vize, a onda kada je najzad uveden bezvizni režim, utihnuli su i pozivi. Moj doživljaj Njemačke je dugo vremena bio upravo takav – zemlja gastarbajtera i raseljenih lica. Tek sam sa erom Instagrama počeo otkrivati koliko je ova država zapravo lijepa, sa brojnim dvorcima, malim gradićima koji izgledaju kao iz bajke, ali i ozbiljnim metropolama.

Arhitektura karakteristična za Lindau

Iako se moja volja za povratak u Njemačku učvrstila nakon ovog putovanja, moram biti iskren i reći da ovo nije bila namjenska posjeta, nego više usputna stanica na proputovanju kroz Švicarsku i Lihtenštajn. S obzirom da smo aviolinijama znatno bolje povezani sa Njemačkom, nego Švicarskom, moje putovanje je započelo i završilo upravo tamo. Ukoliko želite ispratiti njegovu hronologiju, predlažem da pročitate tekstove iz Fridrihshafena, Ciriha, Lihtenštajna i Feldkirha. Posljednju priču vam donosim iz gradića po imenu Lindau, u koji sam stigao vozom iz Feldkirha i gdje je trebalo da prenoćim prije nego što poletim nazad kući.

Jedna od brojnih ulica u Lindau-u

Lindau je pozicioniran na krajnjem jugu Njemačke, a stari dio grada se nalazi na ostrvu smještenom u Bodenskom jezeru (Jezero Konstanc). Grad broji nešto više od 25 hiljada stanovnika, a ekonomiju čine uglavnom industrijska proizvodnja i turizam. Pretpostavlja se da je naziv dobio po stablu lipe, koja se nalazi i na gradskom grbu. Ako ga želite posjetiti, najbolja opcija je avionom do Fridrihshafena, a zatim polusatnom vožnjom vozom do krajnjeg odredišta.

Jedna od najšarenijih ulica u gradu

U kasno poslijepodne, iz pravca Austrije smo stigli na željezničku stanicu koja je takođe smještena na ostrvu. Iskrcali smo se i zatim krenuli u potragu za hotelom u kome smo rezervisali smještaj. Zaputili smo se obalom jezera i jedan od prvih prizora koje smo ugledali je luka oivičena sa dva mola čije završetke krase velika skulptura lava i svjetionik. Ove dvije građevine ujedno čine prolaz za brodiće koji isplovljavaju ka pučini. Grad mi se momentalno dopao, a blizina vode i brojni restorani na obali su odavali utisak kao da se nalazim na moru.

Gradska luka u Lindau

Lindau čini mreža brojnih malih ulica sa nizovima kuća šarenih fasada, a u jednoj takvoj se nalazio i naš hotel. Dočekala su nas zaključana vrata, a ubrzo nakon što sam pozvonio oglasio se muški glas na interfonu. Objasnio sam mu da imamo rezervaciju, ali je razgovor uskoro poprimio notu nesporazuma, te se vlasnik nedugo zatim pojavio na vratima. Stariji gospodin nam je objasnio da je vrijeme prijave zapravo završeno, iako je tek prošlo 19 h. Ipak, pustio nas je unutra i dodijelio nam ključ od osobe.

Mangturm, toranj koji je ostatak gradskih zidina

Konstrukcija zgrade je djelovala rustično i pomalo nestabilno, kao da je samo neka magija drži da se ne stropošta. Popeli smo se škripećim drvenim stepenicama do naše sobe na drugom spratu i nakon što smo konstatovali da je skromna, ali uredna, ostavili stvari i odmah izašli napolje s ciljem da nađemo prodavnicu kako bismo kupili vodu i eventualno nešto od hrane za ne daj Bože. Nažalost, ispostavilo se da se ovdje trgovine zatvaraju prilično rano, tako da smo ostali kratkih rukava. Za vodu smo se snašli kod nekog Turčina koji drži kebab na željezničkoj stanici.

Maximilianstrasse

Dok je nebo postepeno mijenjalo nijanse iz olujnoplave u teget, unutrašnjost grada se polako gasila. Jedina svjetla su dopirala iz priobalnih taverni i uličnih lampiona na križanjima ulica, a mi smo neko vrijeme posmatrali obasjani svjetionik čiji je zlatni odraz treperio na površini jezera. S obzirom da nas je noć osujetila u obilasku grada, narednog jutra smo poranili kako bismo uspjeli vidjeti što više prije povratka kući.

Kip bavarskog lava i svjetionik u luci

Moj plan za Lindau je uključivao oko desetak lokacija, ali sam shvatio da u ovom gradiću postoji toliko fotogeničnih mjesta, da je čak i nasumična šetnja ličila na planski obilazak. Maximilianstrasse je glavna pješačka ulica, popločana kaldrmom koja datira još iz srednjeg vijeka. Nekada su se duž nje nalazila sjedišta cehova i bila je središte gradske trgovine, a danas je jedna od najznačajnijih turističkih atrakcija, sa brojnim restoranima, trgovinama i prodavnicama suvenira.

Stara gradska kuća

Na trgu Bismarkplatz se nalazi jedna od najljepših građevina Lindaua, a to je Stara gradska kuća. Sagrađena je u 15. vijeku u gotičkom stilu, a 1930. godine je renovirana, pri čemu je došlo do neslaganja u pogledu toga kako nova fasada treba da izgleda. Naposlijetku ju je oslikao umjetnik Wilhelm Nida-Rumelin koji je osim prikaza farmera, ribara, morskog čudovišta i drveta lipe naslikao i ples smrti, odnosno borbu raja i zemlje. Ova scena je prikazivala skeleton i nagu mladu djevojku, ali je zatraženo da se ovaj prikaz obriše jer je bio isuviše erotičan za to vrijeme. Da li je do toga došlo ili ne, saznaćete ako posjetite Lindau.

Nova gradska kuća

Pored stare je izgrađena i Nova gradska kuća, koja nije oslikana po uzoru na svoju prethodnicu, ali je svejedno zanimljiva sa svojom crvenom fasadom i kolekcijom zvona. U neposrednoj blizini Stare gradske kuće, sa druge strane ulice Ludwigstrasse, se nalazi zgrada koja izgledom i dekoracijama na fasadi uveliko podsjeća na gradsku kuću. U pitanju je Lindauer Wissenpfad, riznica znanja pri gradskoj kući. Barem sam ja tako protumačio njenu ulogu.

Lindauer Wissenpfad i fontana Lindavia

Inače, 1524. godine Martin Luther je sazvao odbornike svih njemačkih gradova da osnuju biblioteke, a grad Lindau je prihvatio ovu inicijativu, pa je 1538. godine otvorena javna biblioteka, čiji je početni fond od stotinjak knjiga činila literatura iz Franjevačkog samostana koji je raspušten deset godina ranije. Kroz nadolazeće vijekove, ovo je postala najveća biblioteka na sjevernoj obali jezera, čiji fond prelazi 13 hiljada primjeraka iz različitih oblasti. U gradu se čuva primjerak u boji prvog kompletnog prevoda Biblije na njemački jezik od strane Martina Lutera iz 1534. godine. Ova i brojne druge istorijske knjige su dostupne na uvid javnosti od 2013. godine.

Katedrala Notre-Dame

Jedan od najznačajnijih trgova u Linadauu je Marktplatz, na kome se nalazi nekolicina znamenitosti kao što su Katedrala Notre-Dame (njem. Munster Unserer Lieben Frau), Crkva Sv. Stefana, Neptunova fontana i gradski muzej (Stadtmuseum). Katedrala izvorno datira iz 810. godine, ali je izgrađena ponovo nakon požara u 18. vijeku. Ako posjećujete Lindau, nemojte propustiti da uđete unutra, jer je izninmno lijepo oslikana i dekorisana. Crkva Sv. Stefana je nešto skromnije dekorisana, u rokoko stilu, ali je takođe vrijedna obilaska.

Cavazzen kuća (lijevo) u kojoj je smješten gradski muzej

Gradski muzej (Stadtmuseum) je smješten u Cavazzen kući, grandioznoj baroknoj građevini, sa bogato oslikanom fasadom. Sagrađena je u 18. vijeku, nakon što je požar progutao veći dio grada, a ime je dobila najvjerovatnije po porodici Kawatz, koja je živjela nekada na tom mjestu. Muzej prikazuje istoriju grada kroz širok spektar eksponata, uključujući namještaj iz kasnog gotičkog i Art Nouveau perioda, oružje, slike i skulpture iz perioda od 15. do 19. vijeka i još mnogo toga.

Neptunova fontana na Marktplatz-u

Posebno je značajna kolekcija mehaničkih muzičkih instrumenata, od malih muzičkih kutija, pa do orgulja i drugih instrumenata koji oponašaju zvuk cijelog orkestra. Od aprila do oktobra u muzeju se nalaze i brojne gostujuće izložbe, uključujući djela Picasa, Miroa, Chagalla i drugih umjetnika.

Crkva Sv. Stefana na Marktplatz-u

Posljednja stanica pred polazak kući nam je gradska luka, gdje se nalaze Mangturm toranj, te svjetionik i kip bavarskog lava. Mangturm se nalazi na glavnoj promenadi pored jezera i ostatak je starih gradskih zidina iz 12. vijeka. Skupa sa dva obližnja tornja Pietersturm i Diebsturm, činio je savršeno mjesto za osmatranje, ali je izgubio na značaju nakon izgradnje svjetionika. Pietersturm je toranj Crkve Sv. Petra, najstarije crkve u Lindau. Nazivaju je još i Ribarska crkva, jer je posvećena apostolu Petru, koji se smatrao zaštitnikom ribara. Njena najznačajnija umjetnina su ranogotičke freske koje prikazuju Hristovo stradanje.

Diebsturm (lijevo) i Pietersturm (desno)

Diebsturm se još naziva i Lopovski toranj, a izgrađen je u 14. vijeku kao zatvor. Zahvaljujući svom neobičnom obliku i krovu, podsjeća na toranj iz Diznijevih crtanih filmova, pa biste prije očekivali da ćete na prozoru ugledati Zlatokosu, nego da se tu nekada mogao nalaziti zatvor. Naposlijetku odlazimo i do svjetionika, gdje plaćamo ulaznicu 2,2 eura po osobi i uživamo u pogledu na jezero, luku i grad.

Pogled sa svjetionika na luku

Lindau ima moje najtoplije preporuke za posjetu i savršeno je mjesto ako želite opušten odmor, bez previše buke, ali sa dovoljno sadržaja da vam ne bude dosadno. Ljubitelji fotografije će uživati u brojnim slikovitim kadrovima bavarskih kuća, zaljubljenici u umjetnost će se takođe pronaći ovdje, a čak i da ste jedan prosječan turista koji voli da istražuje nova mjesta, ovaj gradić će vam se zasigurno dopasti. Koje manje gradove u Njemačkoj biste mi vi preporučili da posjetim?

2 comments:

1. I have been blogging about places in Germany that we visited recently while on a River Cruise. I’m sorry Lindau was not one of them, although we passed it on the boat. It is beautiful!

ReplyDelete
    Replies
    1. Lindau stvarno podsjeća na more stari dio grada i njegove uličice trgovinice kafići na stari grad u Dubrovniku pravi preporod za umornog čovjeka