Monday 22 December 2014

Rim u 3 dana - šta posjetiti? (Dan 3)

Prva dva dana boravka u Rimu prošla su nestvarno brzo, a kako i ne bi kada je boravak tamo bio čist užitak. Trećeg i ujedno posljednjeg dana boravka nagrađeni smo predivnim sunčanim vremenom, a temperatura vazduha je bila toliko prijatna da nam čak ni jakne nisu bile neophodne.

Ostaci Trajanovog foruma i crkve Santa Maria di Loreto i Santisimo Nome di Maria

Friday 12 December 2014

Rim u 3 dana - šta posjetiti? (Dan 2)

Rim je jedan od onih gradova koje možete i treba da obiđete pješke. Ako mene pitate, u ovom gradu je grijeh koristiti javni prevoz zato što u svakoj uličici kroz koju prođete ili u koju zalutate možete vidjeti neku prelijepu građevinu, kip ili fontanu. Ako ste u dobroj kondiciji, uz udobnu obuću nećete imati velikih poteškoća pri obilasku grada.

Rimski koloseum

Friday 5 December 2014

Rim u 3 dana - šta posjetiti? (Dan 1)

Na red je došlo da podijelim s vama i svoje iskustvo iz vječnog grada Rima. Ovo je jedno od putovanja na kojima sam bio znatno prije rađanja ideje o pokretanju putopisnog bloga, tako da nažalost nisam pamtio sve one korisne turističke detalje kao što to činim sada. Ipak, potrudiću se da rekonstruišem uspomene i što vjernije vam dočaram ono što sam tamo vidio i doživio.

U to vrijeme sam počeo raditi svoj prvi posao i bio sam još uvijek u procesu navikavanja na rano ustajanje i osmosatno radno vrijeme. Nakon dva mjeseca rada, ukazala mi se prilika da spojim praznik sa subotom i nedjeljom i otputujem negdje na produženi vikend. Brzo sam se bacio na pretragu aranžmana i našao jedan koji mi se izuzetno dopao, a u koji sam se mogao finansijski uklopiti. Naime, radilo se o trodnevnom putovanju u Rim avionom. Budući da se sve odigralo na brzinu, nisam se uspio pretjerano informisati o onome što grad nudi, što mi se sada kao ozbiljnom putniku više ne dešava.

Wednesday 26 November 2014

Zagreb u novembru - izlet u prijestonicu Hrvatske

Novembar možda nije najidealniji mjesec za obilazak kontinentalne Evrope zbog tmurnog vremena, niskih temperatura i mogućih padavina. Ipak, to ne treba da vas spriječi da se otisnete na neko kraće putovanje i upoznate destinaciju u jednom potpuno drugačijem ozračju. Ja sam se odlučio na jednodnevni izlet u Zagreb u sopstvenoj režiji, pa ću podijeliti s vama u vidu fotografija i opisa ono što sam uspio tamo vidjeti.

Friday 14 November 2014

Vodič kroz tropikarijum u Budimpešti

Budući da sam veliki ljubitelj životinja, zoološki vrtovi i akvarijumi su među prvim lokacijama za koje se raspitujem prije putovanja na neku destinaciju. Za tropikarijum u Budimpešti sam čuo dosta ranije od donošenja odluke o posjeti prijestonici Mađarske, tako da je ta informacija čučala negdje u prikrajku uma i izronila istog momenta kada sam odabrao svoje novo odredište.

Saturday 1 November 2014

Budimpešta u 4 dana - šta posjetiti? (Dan 4)

Za kraj našeg boravka u mađarskoj prijestonici, Budimpešta nas je nagradila predivnim sunčanim danom. Napokon smo mogli skinuti jakne i prošetati u majicama kratkih rukava. Nakon što smo se odjavili iz hotela i ostavili stvari u automobil, uhvatili smo autobus do centra grada. Taj dan smo imali u planu da konačno obiđemo Margitino ostrvo po dnevnoj svjetlosti. Provrzmali smo se kroz Vaci ulicu, pojeli Qurrito u KFC-u (na koji smo se u Budimpešti navukli), a zatim nastavili pohod na grad.

Sunday 26 October 2014

Budimpešta u 4 dana - šta posjetiti? (Dan 3)

Treći dan boravka u Budimpešti imali smo nešto više sreće s vremenskim prilikama. Temperatura je bila ugodna, i što je najvažnije nije bilo kiše. Budući da smo dan ranije obilazili Budim, odlučili smo ovaj dan provesti u Pešti.

Sunday 19 October 2014

Budimpešta u 4 dana - šta posjetiti? (Dan 2)

Drugi dan boravka u Budimpešti bili smo suočeni sa poprilično lošim vremenskim prilikama. Sumorno nebo i dosadna kiša su nam poručivali da je najbolje da provedemo dan u hotelskoj sobi. Međutim, nismo se dali smesti. Spremili smo se i uhvatili autobus koji je vozio prema željezničkoj stanici Keleti. Plan nam je bio da taj dan obiđemo Budim.

Tuesday 14 October 2014

Budimpešta u 4 dana - šta posjetiti? (Dan 1)

Budimpeštu sam, moram priznati, dugo vremena izbjegavao jer me (iz sadašnje perspektive sasvim neopravdano) nije pretjerano fascinirala kao destinacija. U konkurenciji sa drugim gradovima u okolini bi uvijek izgubila bitku, bivajući ostavljena po strani. Vodio sam se mišlju da je uvijek mogu posjetiti jer mi je blizu, pa sam umjesto nje obilazio Beč, Bratislavu, Bukurešt, Rim i druge evropske metropole. Spletom okolnosti, ukazala mi se prilika za jedno kraće putovanje koje ne bi zahtijevalo veliki budžet, tako da je u dogovoru s društvom odluka pala na Budimpeštu.

Sunday 5 October 2014

Obilazak piramida u Gizi i nacionalnog muzeja u Kairu

Možda se neće svako složiti, ali ako mene pitate, odlazak u Egipat bez posjete piramidama se ne računa. Još od svojih putničkih početaka sam maštao o danu kada ću vlastitim očima vidjeti te fascinantne, velom misterije obavijene piramide, koje već hiljadama godina privlače pažnju i bude znatiželju čovjeka. Nažalost, roditelji nisu nikada dijelili moj entuzijazam prema dalekim destinacijama, tako da sam morao sačekati da odrastem, pronađem prvi posao i uštedim novac za ovo putovanje. Škakljiva politička situacija na tamošnjem području je dodatno podrivala moj plan za posjetu Egiptu, ali sam u jednom trenutku prelomio i rekao – Idem pa kud puklo da puklo.

Monday 22 September 2014

Oman, ronjenje i plovidba fjordovima Musandama

Kada sam sletio u Abu Dhabi, nisam mogao ni sanjati da će moj boravak na azijskom kontinentu biti obogaćen posjetom još jednoj državi pored Emirata. Ubrzo po dolasku, prikupio sam sve raspoložive brošure i krenuo ih prelistavati u potrazi za mjestima koja bih mogao posjetiti. Pored brojnih izleta u Emiratima, pažnju mi je privukao i jedan koji je uključivao posjetu Omanu, tačnije slanim jezerima poznatim pod nazivom Hatta Wadi. Slike mi nisu obećavale pretjerano, ali sam znao da u Oman možda nikada neću namjenski otići, pa sam želio iskoristiti tu priliku. Obratili smo se turističkom operateru u hotelu, od koga smo i uzeli katalog, ali nam je on rekao da je za izlet potrebno najmanje četvoro putnika, te da će nam javiti ukoliko se još neko prijavi. Dani su prolazili, operater nam ništa nije javljao, a u meni su se sve više rađali inat i želja da posjetim Oman.

Friday 12 September 2014

Dubai, glamurozni velegrad Srednjeg Istoka - šta posjetiti?

Iako mi je Abu Dhabi bio zvanično odredište, posjeta Emiratima ne bi bila potpuna bez obilaska Dubaija. Dubai je najmnogoljudniji grad u Emiratima, sa preko 2 miliona stanovnika i ujedno centralno turističko odredište države. Listajući brošure koje sam dobio u hotelu i od agencije, našao sam nekoliko varijanti organizovanih izleta za Dubai. Ja sam ponajviše bio zagrijan za posjetu akvarijumu koji se nalazi u Dubai mall-u, te sam zaključio da mi obilazak s grupom ne bi ostavio mnogo prostora da vidim ono što želim. Takođe, nakon nekoliko putovanja u vlastitoj organizaciji, sve sam manje bio raspoložen za to da mi agencija kroji raspored. I tako je na kraju pala odluka da Dubai obilazimo samostalno, što je podrazumijevalo više vremena za razgledanje i niže troškove nego sa agencijom.

Wednesday 10 September 2014

Uklanjanje odumrlih stanica kože nakon sunčanja

Nisam imao u planu da se u skorije vrijeme ponovo bavim recenzijama kozmetičkih proizvoda, budući da to nije u uskoj vezi sa temom mog bloga, ali isprobao sam proizvod koji me je natjerao da napravim izuzetak. Naime, prilikom kupovine proizvoda koje sam nosio na ljetovanje, pažnju mi je privukao Balea piling gel sa mirisom jabuke i cimeta. Budući da sam veliki ljubitelj svega s tim mirisom/ukusom, ubacio sam gel u korpu sa ostalim stvarima. Bila mi je namjera da prije polaska na more jedanput napravim piling i riješim se odumrlih stanica, kako bih smanjio šansu da se prije vremena počnem guliti.

Friday 5 September 2014

Khalidiya Palace Rayhaan by Rotana 5* - recenzija hotela

U jednom od prethodnih postova sam pisao o tome da sam imao dilemu da li da izaberem Dubai ili Abu Dhabi za ovogodišnje ljetovanje. Iako je većina okolnosti išla u prilog Dubaija, u korist Abu Dhabija presudio je izbor hotela. Kriterij je bio prvenstveno da hotel ima svoju plažu, jer mi je godina bila dosta iscrpljujuća i želio sam se maksimalno poštedjeti napora (što mi u praksi nikad ne pođe za rukom). Listajući hotele u ponudi i čitajući komentare putnika na TripAdvisoru, najbolji omjer cijene i kvaliteta nudio je hotel Khalidiya Palace Rayhaan by Rotana. Rotana je luksuzni lanac hotela u više zemalja Srednjeg Istoka i Sjeverne Afrike, a Rayhaan im je podbrend. Inače mi sam hotel nije toliko bitan i ne tražim neki luksuz, ali sam bio pomalo nestrpljiv da vidim šta će me to tamo dočekati, budući da ranije nisam odsjedao u hotelima sa pet zvjezdica.

Saturday 30 August 2014

Sredstva za sunčanje - Nivea vs Sun Dance

U štetne posljedice neumjerenog izlaganja sunčevim zracima upućene su već i ptice na granama, pa se ja ne bih mnogo zamarao pišući o tome. Koga zanima nešto više na tu temu, vjerovatno će pronaći odlične tekstove na stranicama naših divnih beauty blogerki. Muško sam, nisam neka pretjerana picajzla, ali vodim računa o zdravlju i izgledu. Ne koristim veliki broj kozmetičkih proizvoda, niti imam naviku i strpljenje da ih redovno nanosim. Međutim, nekad mi se desi da zalutam u drogerije i dragstore sa kozmetikom, pa se onda iznenadim kad vidim šta sve postoji i čemu služi.

Jedna od takvih prilika je svakako odlazak na more kada skoknem da kupim higijenska sredstva i kremu za sunčanje. Budući da sam prošle godine imao tu sreću da dva puta vidim more, morao sam dopuniti zalihe. Ipak, zbog lošeg vremena nisam iskoristio većinu toga, pa su me ti proizvodi sačekali ove godine (sa još uvijek važećim rokom trajanja). Ono što mi je ostalo od prošle godine sam odlučio isprobati ove, a ono što mi je nedostajalo sam dokupio. Na kraju se desilo da sam u koferu imao proizvoda koliko i jedna prosječna žena.

Wednesday 27 August 2014

Shopping u Abu Dhabiju i Dubaiju

Kada neko spomene Abu Dhabi ili Dubai jedna od prvih asocijacija, pored luksuza i staklenih nebodera, jeste shopping. Ja kao i većina muškaraca nisam veliki ljubitelj shoppinga i u kupovinu odlazim uglavnom sezonski, ali mislim da se od mene kao od nekoga ko je bio u Emiratima očekuje da se dotaknem i ovog pitanja. U pisanju prethodnog posta jedan dio teksta sam posvetio upravo shopping mall-ovima, ali sam zbog obimnosti odlučio da ga rascijepim na dva posta, tako da se shopping pretvorio u zasebnu temu.

Monday 25 August 2014

Abu Dhabi, šta posjetiti u prijestonici Ujedinjenih Arapskih Emirata

Nakon višemjesečnog traganja za destinacijom za ovogodišnje ljetovanje i nekoliko propalih izbora, konačna odluka je pala na Ujedinjene Arapske Emirate. Želja mi je bila da napokon otputujem i u Aziju, a s obzirom da destinacije jugoistočne Azije nisu jeftine, a moj budžet je imao limit, Emirati su se nametnuli kao najbolje rješenje. Sljedeća odluka koju je trebalo donijeti jeste – Abu Dhabi ili Dubai. Čitajući o oba grada, došao sam do informacije da je Dubai više usmjeren na turizam i manje konzervativan. Međutim, listajući ponude agencija, shvatio sam da u Dubaiju dosta hotela nema svoju plažu, što je meni bila veoma važna stavka. Upoređujući ponude i slike hotela sa utiscima drugih turista na Trip Advisoru, zaključio sam da hotel Khalidiya Palace Rayhaan iz lanca Rotana ima najbolji odnos cijene i kvaliteta, tako da sam se odlučio ipak za Abu Dhabi.

Friday 8 August 2014

Turističke atrakcije Bosne i Hercegovine (II dio)

Turistima iz okolnih zemalja su vjerovatno prve asocijacije na Bosnu i Hercegovinu dobra hrana, bosanska kafa, prijatni ljudi i orijentalni štih koji se zadržao i nakon odlaska Turaka s ovih prostora. Međutim, Bosna i Hercegovina u turističkom smislu ima da pruži mnogo više od navedenog. U prethodnom postu sam započeo sa opisivanjem nekih lokacija koje bi mogle biti zanimljive kako domaćim, tako i stranim turistima. Fokusirao sam se na pomalo zaboravljene, ali vrijedne lokalitete, koji plijene svojom ljepotom i sadržajem. Budući da ni ovim postom neću moći zaokružiti priču o Bosni i Hercegovini, možete očekivati u najmanju ruku i treći nastavak. Prije nego što krenem prema sjeveru, odlučio sam se osvrnuti na još pet izuzetno atraktivnih lokaliteta u južnim predjelima Bosne i Hercegovine.

Saturday 2 August 2014

Turističke atrakcije Bosne i Hercegovine (I dio)

Glavni grad: Sarajevo
Službeni jezik: bosanski, hrvatski, srpski
Valuta: konvertibilna marka (KM)

Bosna i Hercegovina je smještena na jugoistoku Evrope, u zapadnom dijelu Balkana. Sastoji od dvije geografske i istorijske cjeline: većeg bosanskog dijela na sjeveru i manjeg hecegovačkog na jugu. Bosna je mahom planinska zemlja, a isto se odnosi i na Hercegovinu, s tom razlikom da je riječ o različitim karakterima tla. Iako relativno mala zemlja, Bosna i Hercegovina ima bogatu kulturu. Arhitektura Bosne i Hercegovine je jedinistvena i specifična zahvaljujući mnogim okolnostima a prije svega činjenicama da se Bosna i Hercegovina tokom svog hiljadugodišnjeg postojanja našla pod uticajem različitih kultura i civilizacija te činjenici da je tokom dugog perioda svoje istorije predstavljala svojevrsnu granicu između zapadnog i istočnog (orijentalnog) uticaja poprimajući i zadržavajući specifičnosti oba uticaja što je u konačnici rezultiralo raznovrsnom arhitekturom koja predstavlja značajno naslijeđe Bosne i Hercegovine. Budući da je nemoguće u jednom postu sažeti sva prirodna i kulturna bogatstva ove zemlje, nastojaću da vam kroz nekoliko postova predstavim najzanimljivije turističke sadržaje koje ona nudi. Za Sarajevo i Mostar ste vjerovatno svi čuli, a sada ćete imati priliku da se upoznate i sa drugim, ništa manje zanimljvim lokalitetima u Bosni i Hercegovini. Za početak sam odlučio odabrati pet lokaliteta koji su geografski relativno blizu jedan drugome i moguće ih je obići u okviru jedne turističke ture. Pa da počnemo.

1. Nekropola stećaka Radimlja

Stećci su specifična vrsta srednjovijekovnih nadgrobnih spomenika karakterističnih isključivo za teritoriju nekoliko zemalja bivše Jugoslavije. Njihova jedinstvenost leži u činjenici da nisu izrađeni po uzoru na bilo koje druge vrste spomenika. Do sada je pronađeno preko 60.000 stećaka, od kojih se velika većina nalazi u Bosni i Hercegovini. Ukrasni motivi sa stećaka se uglavnom mogu svrstati u nekoliko skupina: socijalni simboli, religiozni simboli, figuralne predstave i tzv. čisti ornamenti. Bosna i Hercegovina, Republika Hrvatska, Republika Srbija i Republika Crna Gora su još 2009. godine pismom namjere dogovorile projekt Nominacija stećaka za upis na UNESCO-vu listu svjetske baštine, a nominacioni dosije je zvanično predat u junu 2014. godine na sastanku Vijeća ministara kulture Jugoistočne Evrope u Ohridu direktorici UNESCO-a Irini Bokovoj.

Tuesday 29 July 2014

Putopis o avanturama iz Tunisa

Glavni grad: Tunis
Službeni jezik: arapski (ali čest je i francuski)
Valuta: tuniški dinar

Ideja za posjetu Tunisu rodila se sasvim iznenada i neplanirano. Budući da je odziv studenata za apsolventsku ekskurziju bio izuzetno nizak, što je dovelo u pitanje njenu realizaciju, društvo i ja smo odlučili uzeti stvari u svoje ruke i samostalno organizovati putovanje. Nismo bili pretjerano zainteresovani da ponavljamo tipičnu turu Italija-Francuska-Španija, pa je neko kroz šalu predložio da bismo mogli ići u Tunis, a ostali jednoglasno prihvatili ideju. Ovo putovanje je po mnogo čemu bilo posebno budući da u to vrijeme niko od nas nije bio iskusan putnik, nismo nikada ranije letjeli avionom i nismo bili u Africi. Aranžman smo rezervisali još u aprilu po first minute ponudi, što nam je omogućilo pristojnu uštedu budući da je termin bio krajem jula.

Thursday 24 July 2014

Ronjenje u Crvenom moru

Putovanje u Egipat mi je oduvijek bilo na spisku životnih želja, prvenstveno zbog piramida. Kada sam napokon bio u mogućnosti da ga i realizujem, počeo sam se intenzivnije interesovati za mogućnosti koje ova nevjerovatna država pruža. Nažalost, sve ono što se nudi i što treba da se posjeti nije moguće vidjeti unutar jednog desetodnevnog aranžmana. Budući da sam kao stacionar odabrao Hurgadu, odmah sam krenuo u istraživanje dodatnih sadržaja koje je moguće posjetiti sa ove lokacije. Htio sam stvoriti zaokružen odmor koji će mi omogućiti uživanje u predivnom Crvenom moru, ali s druge strane sam želio da mi se boravak u Egiptu ne svede na izležavanje na plaži. Razmotrivši ono što agencija nudi, krajnji odabir izleta je pao na posjetu piramidama, Luksoru (o kome sam već pisao) i ronjenje oko koralnog grebena. Što se tiče ronjenja, postoje dvije varijante i ja sam bio u dilemi za koju da se odlučim. Prva je snorkling, odnosno površinsko ronjenje sa maskama i disaljkama oko koralnog grebena uz posjetu čuvenom rajskom ostrvu (zovu ga još i Giftfun island). Druga opcija je ronjenje uz boce sa kiseonikom na dubini od oko 6 do 10 metara. Ova druga opcija mi se činila privlačnijom, ali pošto nisam htio da propustim rajsko ostrvo, odlučio sam se na kraju uplatiti oba izleta. Budući da se na veći broj izleta dobijao popust, jedan izlet mi je praktički došao kao gratis. U svakom slučaju, nisam se pokajao.

Monday 21 July 2014

10 fantastičnih knjiga za ljetne praznike

Ljeto je godišnje doba kada nam je svima neophodan odmor, bez obzira da li išli na more, planinu ili ljenčarili u udobnosti svoga doma. Istovremeno, to je prilika da uz dobru knjigu zaboravite svakodnevne probleme i utonete u jedan potpuno drugačiji svijet. Odabrali smo deset naslova različitih žanrova, od kojih će vas nekoliko sigurno zaintrigirati i koje ćete poželjeti da pročitate. Ujedno vam pružamo priliku da osvojite fenomenalan roman "Krv i čokolada", autorice Anette Curtis Klaus. Za više informacija, posjetite našu facebook stranicu Putovanja za svakoga.

Prohujalo s vihorom
Margaret Mitchell

Scarlett O’Hara uživa u bezbrižnom mladenaštvu na Tari, porodičnoj plantaži pamuka. Toj svojeglavoj ljepotici zelenih očiju zabavno je preotimati udvarače drugim djevojkama i šarmirati gospodu, a ljubavni jadi koje time izaziva najmanja su joj briga. Ona je sebi namijenila naočitog Ashleya Wilkesa, i kao i uvijek, sigurna je u svoj uspjeh. Ali Ashley je zaručen za svoju rođakinju Melanie, i Scarlettin svijet se okreće naglavce. Epski roman Margaret Mitchell o ljubavi i ratu  bio nadahnuće za jedan od najviše slavljenih filmova svih vremena. O američkom građanskom ratu i njegovim posljedicama napisani su mnogi romani. Ali nijedan od njih ne odvodi nas u goruća polja i gradove američkog Juga na način kako to čini Prohujalo s vihorom, kreacijom opčinjujućih prizora i uzbudljivih likova, tako živih da im cijeloga života pamtimo riječi i osjećamo njihove strahove i čežnje. U dva glavna lika, samosvojnoj i neodoljivoj Scarlett i putenom i prezrenom Rhettu, Margaret Mitchell sažela je bezvremensku priču o opstanku u najtežim uslovima i stvorila dvoje najčuvenijih ljubavnika nakon Shakespeareovih Romea i Julije.

Saturday 19 July 2014

Luksor, najveći svjetski muzej pod otvorenim nebom

Luksor je egipatski grad koji se razvio na desnoj obali Nila, na mjestu nekadašnje drevne Tebe. Savremeni grad je smješten između staroegipatskih hramova u Karnaku i Luksoru, dok se sa druge strane Nila nadovezuju tebanske nekropole. Zahvaljujući brojnim ostacima staroegipatskog carstva, grad je dobio naziv "najveći svjetski muzej na otvorenom". Na hiljade turista svake godine posjeti Luksor, što predstavlja značajan izvor prihoda za ovaj grad. Luksor je udaljen od najpopularnijeg egipatskog ljetovališta Hurgade oko 209 km, odnosno 4 do 5 sati vožnje. U nastavku posta ću podijeliti s vama moje utiske iz ovog fantastičnog grada.

Wednesday 16 July 2014

Najljepše plaže na Malti

U želji da za sedam dana, koliko sam imao na raspolaganju, obiđem što veći broj lokaliteta na Malti svaki dan sam posjećivao drugu plažu. Kako bih ocijenio koje je najbolje mjesto za kupanje, potrudio sam se da obiđem cijelu državu. U prethodnom postu sam već pisao o tome da hoteli koji se nalaze u Sliemi i St Juliansu nemaju sopstvene plaže nego se gosti mogu kupati na stjenovitoj obali u blizini. Stijene su glatke i može se bez problema staviti peškir, ali obzirom da ne postoji mogućnost iznajmljivanja ležaljki i suncobrana, kao ni tuševi, ta opcija je otpala.

Mapa sa obilježenim plažama na Malti

Tuesday 15 July 2014

Malta, biser Sredozemlja - detaljan vodič

Opšte informacije

Glavni grad: Valletta (Valeta)
Službeni jezik: malteški i engleski
Valuta: euro

Malta je mala ostrvska država u Sredozemnom moru, koja geografski pripada Evropi. Sastoji se od većeg broja ostrva od kojih su samo tri dovoljno velika da bismo ih spomenuli. Najveće i najurbanizovanije ostrvo je Malta, po kojem država i nosi ime, zatim Gozo, drugo po veličini i Comino, koje nije naseljeno, ali je poznato po uvali koja je popularna pod nazivom „Plava laguna“.
Malta je članica Evropske Unije i jedna od najgušće naseljenih zemalja svijeta. Zbog svog geografskog položaja, kroz istoriju je bila predmet okupacije različitih naroda, što je ostavilo dubok trag na kulturno-istorijsko naslijeđe države. To je dovelo i do nastanka malteškog jezika, u kome se može osjetiti uticaj arapskog i italijanskog jezika.

Panorama Vallette

Monday 14 July 2014

Kako odabrati odgovarajuću destinaciju?

Imate želju da putujete, ali ne znate odakle biste počeli? Putovanja su uglavnom predivna i nezaboravna iskustva, ali s druge strane, nije isključeno da se pretvore u pravu noćnu moru. Da se takvo nešto ne bi dogodilo, važno je prije polaska na put povesti računa o nekim ključnim pitanjima kako biste se na najbolji način pripremili. Prilikom odabira destinacije za putovanje, potrebno je riješiti sljedeće:

Sunday 13 July 2014

Zašto putovati?

Na nagovor prijateljice kojoj samu slučaju da ova ideja zaživi i preraste u nešto ozbiljnoobećao nagraduodlučio sam započeti pisanje vlastitog bloga. Nije mi trebalo mnogo da se odlučim za tematiku, jer da ste me u bilo koje doba dana ili noći pitali šta najviše volim, odgovor bi bio isti – putovati. Jedanput sam pročitao izreku koja glasi "Putovanje je jedina stvar koju plaćaš, a koja te čini bogatijim". U prvi mah pomislih da je i obrazovanje nešto što čovjek plaća, a čini ga bogatijim. A onda sam shvatio da se svodi na isto, jer ne postoji ljepši način obrazovanja i vlastite nadgradnje od putovanja.

Živim u maloj sredini sa uskim i ustaljenim okvirom razmišljanja i ponašanja. Ima tu ljudi različitih profila, zanimanja i nivoa obrazovanja, ali u principu svi oni su oblikovani postulatima sredine u kojoj žive. Tek na rijetkima se mogu prepoznati bogatstvo duha, prefinjenost i kozmopolitizam. Razlika između prve i druge grupe ljudi je u samo jednoj stvari – ovi drugi su putovali i upoznali svijet.

Ja sam poprilično rano počeo iskazivati želju za nečim što nadilazi prostorne i životne okvire sredine u kojoj sam rođen i gdje sam proveo djetinjstvo. Možda je i činjenica da sam se kao mali nekoliko puta selio u različite gradove doprinijela mojoj ljubavi za upoznavanjem drugačijih mjesta i kultura. Sticajem ratnih okolnosti, more sam po prvi put vidio tek u desetoj godini i od tada, evo već sedamnaestu godinu zaredom ljetovanje smatram ključnom tačkom moje kalendarske godine i nešto čemu se radujem kao malo dijete, iako to odavno nisam.

Odlaske na more sa roditeljima vremenom su zamijenila ljetovanja sa društvom, putovanja automobilom i autobusom su prerasla u let avionom, Balkan je zamijenila Evropa, a zatim i Afrika. Svako od ovih putovanja, bez obzira na destinaciju, godišnje doba i budžet, ostavilo je dubok trag na moju ličnost. Upoznao sam nova mjesta, drugačije ljude, kulture i običaje, različite stilove života i na taj način doživotno obogatio svoju ličnost. Počeo sam da razmišljam znatno šire, da postajem tolerantniji prema onima koji se razlikuju od mene, da zračim drugačijom energijom. Više puta sam čuo rečenicu „Ti izgledaš kao da nisi odavde“ i moram priznati da je to najbolji kompliment koji sam dobio u životu. Ne radi se o tome da se stidim sredine u kojoj živim, nego mi je jednostavno drago što ljudi primijete da ulažem u sebe i da sam ponio dio energije i duha mjesta koja sam obišao na svojim putovanjima.