Tuesday 29 July 2014

Putopis o avanturama iz Tunisa

Glavni grad: Tunis
Službeni jezik: arapski (ali čest je i francuski)
Valuta: tuniški dinar

Ideja za posjetu Tunisu rodila se sasvim iznenada i neplanirano. Budući da je odziv studenata za apsolventsku ekskurziju bio izuzetno nizak, što je dovelo u pitanje njenu realizaciju, društvo i ja smo odlučili uzeti stvari u svoje ruke i samostalno organizovati putovanje. Nismo bili pretjerano zainteresovani da ponavljamo tipičnu turu Italija-Francuska-Španija, pa je neko kroz šalu predložio da bismo mogli ići u Tunis, a ostali jednoglasno prihvatili ideju. Ovo putovanje je po mnogo čemu bilo posebno budući da u to vrijeme niko od nas nije bio iskusan putnik, nismo nikada ranije letjeli avionom i nismo bili u Africi. Aranžman smo rezervisali još u aprilu po first minute ponudi, što nam je omogućilo pristojnu uštedu budući da je termin bio krajem jula.

Thursday 24 July 2014

Ronjenje u Crvenom moru

Putovanje u Egipat mi je oduvijek bilo na spisku životnih želja, prvenstveno zbog piramida. Kada sam napokon bio u mogućnosti da ga i realizujem, počeo sam se intenzivnije interesovati za mogućnosti koje ova nevjerovatna država pruža. Nažalost, sve ono što se nudi i što treba da se posjeti nije moguće vidjeti unutar jednog desetodnevnog aranžmana. Budući da sam kao stacionar odabrao Hurgadu, odmah sam krenuo u istraživanje dodatnih sadržaja koje je moguće posjetiti sa ove lokacije. Htio sam stvoriti zaokružen odmor koji će mi omogućiti uživanje u predivnom Crvenom moru, ali s druge strane sam želio da mi se boravak u Egiptu ne svede na izležavanje na plaži. Razmotrivši ono što agencija nudi, krajnji odabir izleta je pao na posjetu piramidama, Luksoru (o kome sam već pisao) i ronjenje oko koralnog grebena. Što se tiče ronjenja, postoje dvije varijante i ja sam bio u dilemi za koju da se odlučim. Prva je snorkling, odnosno površinsko ronjenje sa maskama i disaljkama oko koralnog grebena uz posjetu čuvenom rajskom ostrvu (zovu ga još i Giftfun island). Druga opcija je ronjenje uz boce sa kiseonikom na dubini od oko 6 do 10 metara. Ova druga opcija mi se činila privlačnijom, ali pošto nisam htio da propustim rajsko ostrvo, odlučio sam se na kraju uplatiti oba izleta. Budući da se na veći broj izleta dobijao popust, jedan izlet mi je praktički došao kao gratis. U svakom slučaju, nisam se pokajao.

Monday 21 July 2014

10 fantastičnih knjiga za ljetne praznike

Ljeto je godišnje doba kada nam je svima neophodan odmor, bez obzira da li išli na more, planinu ili ljenčarili u udobnosti svoga doma. Istovremeno, to je prilika da uz dobru knjigu zaboravite svakodnevne probleme i utonete u jedan potpuno drugačiji svijet. Odabrali smo deset naslova različitih žanrova, od kojih će vas nekoliko sigurno zaintrigirati i koje ćete poželjeti da pročitate. Ujedno vam pružamo priliku da osvojite fenomenalan roman "Krv i čokolada", autorice Anette Curtis Klaus. Za više informacija, posjetite našu facebook stranicu Putovanja za svakoga.

Prohujalo s vihorom
Margaret Mitchell

Scarlett O’Hara uživa u bezbrižnom mladenaštvu na Tari, porodičnoj plantaži pamuka. Toj svojeglavoj ljepotici zelenih očiju zabavno je preotimati udvarače drugim djevojkama i šarmirati gospodu, a ljubavni jadi koje time izaziva najmanja su joj briga. Ona je sebi namijenila naočitog Ashleya Wilkesa, i kao i uvijek, sigurna je u svoj uspjeh. Ali Ashley je zaručen za svoju rođakinju Melanie, i Scarlettin svijet se okreće naglavce. Epski roman Margaret Mitchell o ljubavi i ratu  bio nadahnuće za jedan od najviše slavljenih filmova svih vremena. O američkom građanskom ratu i njegovim posljedicama napisani su mnogi romani. Ali nijedan od njih ne odvodi nas u goruća polja i gradove američkog Juga na način kako to čini Prohujalo s vihorom, kreacijom opčinjujućih prizora i uzbudljivih likova, tako živih da im cijeloga života pamtimo riječi i osjećamo njihove strahove i čežnje. U dva glavna lika, samosvojnoj i neodoljivoj Scarlett i putenom i prezrenom Rhettu, Margaret Mitchell sažela je bezvremensku priču o opstanku u najtežim uslovima i stvorila dvoje najčuvenijih ljubavnika nakon Shakespeareovih Romea i Julije.

Saturday 19 July 2014

Luksor, najveći svjetski muzej pod otvorenim nebom

Luksor je egipatski grad koji se razvio na desnoj obali Nila, na mjestu nekadašnje drevne Tebe. Savremeni grad je smješten između staroegipatskih hramova u Karnaku i Luksoru, dok se sa druge strane Nila nadovezuju tebanske nekropole. Zahvaljujući brojnim ostacima staroegipatskog carstva, grad je dobio naziv "najveći svjetski muzej na otvorenom". Na hiljade turista svake godine posjeti Luksor, što predstavlja značajan izvor prihoda za ovaj grad. Luksor je udaljen od najpopularnijeg egipatskog ljetovališta Hurgade oko 209 km, odnosno 4 do 5 sati vožnje. U nastavku posta ću podijeliti s vama moje utiske iz ovog fantastičnog grada.

Wednesday 16 July 2014

Najljepše plaže na Malti

U želji da za sedam dana, koliko sam imao na raspolaganju, obiđem što veći broj lokaliteta na Malti svaki dan sam posjećivao drugu plažu. Kako bih ocijenio koje je najbolje mjesto za kupanje, potrudio sam se da obiđem cijelu državu. U prethodnom postu sam već pisao o tome da hoteli koji se nalaze u Sliemi i St Juliansu nemaju sopstvene plaže nego se gosti mogu kupati na stjenovitoj obali u blizini. Stijene su glatke i može se bez problema staviti peškir, ali obzirom da ne postoji mogućnost iznajmljivanja ležaljki i suncobrana, kao ni tuševi, ta opcija je otpala.

Mapa sa obilježenim plažama na Malti

Tuesday 15 July 2014

Malta, biser Sredozemlja - detaljan vodič

Opšte informacije

Glavni grad: Valletta (Valeta)
Službeni jezik: malteški i engleski
Valuta: euro

Malta je mala ostrvska država u Sredozemnom moru, koja geografski pripada Evropi. Sastoji se od većeg broja ostrva od kojih su samo tri dovoljno velika da bismo ih spomenuli. Najveće i najurbanizovanije ostrvo je Malta, po kojem država i nosi ime, zatim Gozo, drugo po veličini i Comino, koje nije naseljeno, ali je poznato po uvali koja je popularna pod nazivom „Plava laguna“.
Malta je članica Evropske Unije i jedna od najgušće naseljenih zemalja svijeta. Zbog svog geografskog položaja, kroz istoriju je bila predmet okupacije različitih naroda, što je ostavilo dubok trag na kulturno-istorijsko naslijeđe države. To je dovelo i do nastanka malteškog jezika, u kome se može osjetiti uticaj arapskog i italijanskog jezika.

Panorama Vallette

Monday 14 July 2014

Kako odabrati odgovarajuću destinaciju?

Imate želju da putujete, ali ne znate odakle biste počeli? Putovanja su uglavnom predivna i nezaboravna iskustva, ali s druge strane, nije isključeno da se pretvore u pravu noćnu moru. Da se takvo nešto ne bi dogodilo, važno je prije polaska na put povesti računa o nekim ključnim pitanjima kako biste se na najbolji način pripremili. Prilikom odabira destinacije za putovanje, potrebno je riješiti sljedeće:

Sunday 13 July 2014

Zašto putovati?

Na nagovor prijateljice kojoj samu slučaju da ova ideja zaživi i preraste u nešto ozbiljnoobećao nagraduodlučio sam započeti pisanje vlastitog bloga. Nije mi trebalo mnogo da se odlučim za tematiku, jer da ste me u bilo koje doba dana ili noći pitali šta najviše volim, odgovor bi bio isti – putovati. Jedanput sam pročitao izreku koja glasi "Putovanje je jedina stvar koju plaćaš, a koja te čini bogatijim". U prvi mah pomislih da je i obrazovanje nešto što čovjek plaća, a čini ga bogatijim. A onda sam shvatio da se svodi na isto, jer ne postoji ljepši način obrazovanja i vlastite nadgradnje od putovanja.

Živim u maloj sredini sa uskim i ustaljenim okvirom razmišljanja i ponašanja. Ima tu ljudi različitih profila, zanimanja i nivoa obrazovanja, ali u principu svi oni su oblikovani postulatima sredine u kojoj žive. Tek na rijetkima se mogu prepoznati bogatstvo duha, prefinjenost i kozmopolitizam. Razlika između prve i druge grupe ljudi je u samo jednoj stvari – ovi drugi su putovali i upoznali svijet.

Ja sam poprilično rano počeo iskazivati želju za nečim što nadilazi prostorne i životne okvire sredine u kojoj sam rođen i gdje sam proveo djetinjstvo. Možda je i činjenica da sam se kao mali nekoliko puta selio u različite gradove doprinijela mojoj ljubavi za upoznavanjem drugačijih mjesta i kultura. Sticajem ratnih okolnosti, more sam po prvi put vidio tek u desetoj godini i od tada, evo već sedamnaestu godinu zaredom ljetovanje smatram ključnom tačkom moje kalendarske godine i nešto čemu se radujem kao malo dijete, iako to odavno nisam.

Odlaske na more sa roditeljima vremenom su zamijenila ljetovanja sa društvom, putovanja automobilom i autobusom su prerasla u let avionom, Balkan je zamijenila Evropa, a zatim i Afrika. Svako od ovih putovanja, bez obzira na destinaciju, godišnje doba i budžet, ostavilo je dubok trag na moju ličnost. Upoznao sam nova mjesta, drugačije ljude, kulture i običaje, različite stilove života i na taj način doživotno obogatio svoju ličnost. Počeo sam da razmišljam znatno šire, da postajem tolerantniji prema onima koji se razlikuju od mene, da zračim drugačijom energijom. Više puta sam čuo rečenicu „Ti izgledaš kao da nisi odavde“ i moram priznati da je to najbolji kompliment koji sam dobio u životu. Ne radi se o tome da se stidim sredine u kojoj živim, nego mi je jednostavno drago što ljudi primijete da ulažem u sebe i da sam ponio dio energije i duha mjesta koja sam obišao na svojim putovanjima.